Adviesgroep Terts ondersteunt maatschappelijk verantwoord ondernemen in de sociale sector, met beide benen op de grond. Adviesgroep Terts biedt beleids- en organisatieadvies, communicatieadvies, begeleiding samenwerkingsverbanden, coaching/training, project- en interim-management.
Kwaliteit
Goed kwaliteitsbeleid mondt uit in een trots en geïnspireerd team dat in een ‘ja-cultuur’ de klant centraal stelt, elkaar hierin stimuleert en open aanspreekt.
Cliëntenparticipatie
Cliëntenparticipatie vraagt om een effectieve interactie met de gebruikers, zodanig dat zij gevraagd en ongevraagd signalen en adviezen geven voor beleid.
Ketensamenwerking
Goede ketensamenwerking kent inspirerend visionair leiderschap en de bereidheid om te geven en te nemen met het oog op de klant.
Strategisch inkoopbeleid
Een duurzaam sluitend, efficiënt en kwalitatief aanbod van voorzieningen vraagt om leveranciers die investeren in een goede basisinfrastructuur. Strategisch inkoopbeleid is gebaseerd op ketenregie.
Succesvol fuseren
Succesvolle fusiepartners hebben een gezamenlijk toekomstbeeld over de kracht van de nieuwe organisatie en hoe deze haar klanten optimaal kan bedienen.
Organisatie-inrichting
In een goede organisatiestructuur stemmen alle organisatieonderdelen hun activiteiten af om de klant zo goed en doelmatig mogelijk te bedienen. Zij zien elkaar hierbij als interne klant.
Veranderprocessen
‘’Keep it simple’: benoem doelen en resultaten en laat leidinggevenden met hun medewerkers plannen maken om deze te realiseren. Zo worden allen uitgedaagd om de eigen kwaliteiten maximaal in te zetten.
Teamsamenwerking
In een effectief team is iedereen gericht op de klant, kent men de verschillende krachten van mensen en weet men deze in te zetten om samen optimaal te presteren.
Individueel functioneren
Bij individuele begeleiding onderzoeken wij met de medewerker hoe deze én de organisatie het functioneren zien en maken wij afspraken over de doelen en evaluatiemomenten in de coaching.
Training van teams
Als je met elkaar een mooie leerervaring hebt gehad, wil je dat daar iets mee gebeurt. Wij maken scholing praktisch en werken aan een goede inbedding in de organisatieplannen.
Projectmanagement
Als projectmanagers kijken wij met een timmermansoog van achteren naar voren: wat is de gewenste eindsituatie is, wie doet daarin wat, wat hebben zij daarvoor nodig en wat zijn de risico’s? Het resultaat is een praktisch stappenplan en goede communicatie om dit voor elkaar te krijgen.